Advertising and public relations

St. Petersburg State University of Industrial Technologies and Design
Подать документы
445
Contract-based places
0
places on a budget basis
240 000
Cost of tuition per year

About the training program

In market conditions, almost any product or service needs advertising. This ensures high demand for advertising specialists in the labor market. Students learn to create advertising texts and projects, develop advertising strategies for businesses, government agencies, and public organizations, and work with tools for promoting products and services in the media and the Internet.

What will they teach you?

  • Управление корпоративными коммуникациями
  • Построение стратегических отношений с аудиторией
  • Управление репутацией компаний в условиях цифровизации и развития интернет-пространства
  • Принципы и технологии разработки, производства и подготовки PR-продукта
  • Разнообразие цифровых коммуникационных средств и технологий
  • Принципы использования рекламных медиатехнологий в местных, региональных и глобальных процессах
  • Алгоритм разработки стратегических концепций коммуникационной деятельности
  • Инструментарий оценки эффективности коммуникационных кампаний
  • Теоретические основы и организационные формы бренд-менеджмента
  • Основы административно-организационного, стратегического и оперативного управления брендами компаний
  • Методы оценки стоимости бренд
  • Методы анализа стратегических возможностей бренда
  • Интегрированные бренд-коммуникации
  • Арт-коллаборации и проектирование брендов
  • Инструменты визуальных коммуникаций
  • Фандрайзинг и социальное партнерство
  • Имиджмейкинг
  • Экономика инноваций и основы предпринимательства
  • Основы риторики и спичрайтинга
  • Визуальное потребление
  • Тенденции развития общественных и государственных институтов для их разностороннего освещения в создаваемых медиатекстах и (или) медиапродуктах, и (или) коммуникационных продуктах

What do graduates do?

Professions: PR manager (PR specialist). Advertising specialist. Internet marketer. Creative director. Brand manager. Producer. PR manager (PR specialist). Graduates of the program are in demand in large corporations, advertising and PR agencies, government institutions, and small businesses.

Earnings of specialists

от60 000 ₽
without experience
Beginner
of150 000 ₽
1-3 years
Experienced
of300 000 ₽
from 3 years old
Expert

Entrance exams

Exam 1 of 3

Russian language

Exam 2 of 3

social studies

Exam 3 of 3

History / Foreign Language / Computer Science / Literature

Our other training programs

Hello!Shall we talk?Ask questions!I will answer any question!Any questions?Ask!Any questions left?Ready to help!I will be glad to help!Click on me!